Dr. Szilassi Péter: Ami a bulvárhírekből kimaradt... Etiópia geográfus szemmel

  Kevés időm jut mostanában olvasgatni, de pár hete megjelent egy könyv, amire mindenféleképpen kíváncsi voltam. Tamás útitársa, egyetemi kollégája Dr. Szilassi Péter foglalta össze Etiópiai utazásukat. Gruber Laci barátomtól már tudtam egy ideje, hogy készülőben van a könyv, ezért mikor megjelent nem vártam soká és megvásároltam.
Dr. Szilassi Péter: Ami a bulvárhírekből kimaradt... Etiópia geográfus szemmel
Belelapozva a könyvbe egyből látszik, hogy egy nem mindennapi kiadványt tart a kezében az olvasó, gyönyörű fotókkal, ábrákkal és térképekkel illusztrálta a szerző az országban látott, tapasztalt élményeit. Olvasás közben, pedig én is úgy éreztem mintha ott lennék köztük, olyan helyzetekről, szituációkról olvastam, amilyeneket én is többször átéltem mikor Tamással Marokkóban, Franciaországban vagy éppen Erdélyben jártunk. Emellett sok hasznos geográfiai, kultúrtörténeti és biológiai ismeretekre tehetünk szert Etiópia kapcsán. A könyv egyes sorait nehéz szívvel olvastam, meg is könnyeztem, de mégis köszönöm és úgy hiszem a tisztánlátás végett is szükség volt erre a kiadványra. Bár bennem nem volt kétség, miért is mentek oda, de sokaknak talán választ ad a kérdésükre. Egy szó mint száz mindenkinek kötelező olvasmány, aki ismerte vagy éppen utazott Tamással és azoknak is akik megkérdőjelezik, hogy miért éppen Etiópia!
Tamás utolsó képe
A könyv a nagyobb könyvesboltokban vagy az interneten is beszerezhető, például a kiadótól:  http://medicina-kiado.hu
 
Baráti üdvözlettel: Seres Milán

Megjegyzések